zaterdag 13 juni 2015

uitdaging juni : vogeltjes


Vinden jullie ze ook zo leuk, die vogeltjes van Tim Holtz? Maar ze zijn best prijzig en met een beetje lef kun je het ook de uitdaging aangaan met wat je al in de kast hebt staan. En dat heb ik gedaan met de prachtige gedetailleerde vogels uit kit 141,  die ik bewerkt heb met verfstiften. 
Ik ben begonnen met de achtergrond door blauwe en groenige verf met wat wit te mengen en dat op de pagina's uit te smeren. Met een zelfgemaakt masker en witte pasta een beetje structuur aangebracht, daarna met glasbeadmedium en het 'bars 1' stencil de streepjes aangebracht. (goed te zien op het detail onderaan) Op dat moment waren de vogels nog niet in beeld, ik wilde gewoon wat uitproberen. En toen bedacht ik dat dit een mooie pagina was voor de uitdaging 'vliegen' door die blauwe lucht. Met groene inkt heb ik de vogels afgedrukt en daarna met stiften ingekleurd en de vorm vrij bijgewerkt. Pas daarna heb ik met zwart de contouren opnieuw getekend. De takken heb ik met bruine Hero Arts inkt afgedrukt en bijgekleurd met memento stiften. Met bruine inkt heb ik de boom getekend en een stel takken verlengd en met een sponsje heb ik wat meer groen aangebracht. Het vogelhuisje heb ik met witte en bruine verf beschilderd en als laatste heb ik met een paper pen de rode besjes aangebracht.  Het resultaat zegt me dat ik best nog wat meer lef mag hebben, maar dat komt een volgende keer wel, hoop ik.

Voor deze maand ben ik genoeg uitgedaagd!



2 opmerkingen:

  1. Whooooooooooooooooooooooooo
    Das mooi
    Super vogeltjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige bijdrage aan de Stampinback Challenge, dank je wel voor je deelname!

    BeantwoordenVerwijderen